Admin/Feltöltés ideje: 2019-12-18 14:34:18
Mi az a Google Shopping hirdetés?
A Google shopping hirdetés egy termék listázó hirdetés, mely során a terméket az árával és fényképével együtt mutatja be. Hozzáadhatsz promóciós árakat, véleményeket és még sok mindent, hogy növeld a konverziókat.
A Google Shopping hirdetések a természetes és a fizetett találatok előtt jelennek meg. Tehát ezzel találkozol először a találatok között.
A Google Shopping a külföldi nagy piacokon már 2012 óta működik. A Shopping hirdetések másfajta hirdetések, mint az eddig megszokottak. A kezdők számára írom, hogy a Google Display és keresési hirdetésekkel szemben, a Shopping hirdetéseknél nincs kulcsszó licitálás. De ez nem azt jelenti, hogy egyáltalán nem történik licitálás. Az ajánlatokat egy termékkategóriára kell beállítani. Minden hirdetés egyedi termékcsatornán alapul, amelyeket a Google Kereskedői Központban tárolnak.
Kezdetben ez elég is volt. De ez 2017 és 2018 között megváltozott, amikor is a Google Shopping hirdetések versenyszintje egyértelművé vált. A hirdetési kiadások 17,85%-al emelkedtek, az átlagos kattintásonkénti költség pedig 6,67%-al növekedett. Így vált a Google Shopping Ads az egyik legdurvább csatatérré a marketing világában.
Már Magyarországon is elérhető a Google Shopping! Mire számíthatsz?
A Google Shopping óriási lehetőségeket hordoz magában. Növelheted eladásaidat a hatékonyságának köszönhetően. A Google Shopping hirdetésekben össze lehet hasonlítani az ajánlatokat, és minél nagyobb és ismertebb egy márka, annál nagyobb valószínűséggel fogják azt választani. Ezért fontos, hogy jó stratégiával kezdjünk neki a Google Shopping hirdetéseknek.
A kisebb vállalkozások számára sem reménytelen a helyzet. Réspiacokon igazán sikerek tudnak lenni, ahol nincsenek nagy konkurensek. Itt erős márkát építhetnek ki.
Ha eddig kulcsszó alapján kezelted kampányaidat, akkor a Google Shopping és a Google Merchant Center újdonság lesz számodra.
Mi is az a Google Merchant Center?
A Google Merchant Center egy olyan rendszer, ahol azokat a táblázatokat találhatod meg, melyek az eladásra szánt termékeid adatait tartalmazzák. A táblázatok külön formátumot használnak, hogy a Google értelmezni tudja a tartalmakat. A táblázat oszlopai különböző tulajdonságokat tartalmazhatnak:
• ID: A termék azonosítására használt egyéni kód
• Megnevezés: A termék neve – ezt látja majd a felhasználó, amikor megjelenik neki a hirdetés
• Leírás: Leírás a termékről, amit csak akkor lát a felhasználó, ha rákattint a hirdetésre
• Termékkategória: Google által biztosított kategórialistából lehet kiválasztani
• Terméktípus: Egyénileg megadható terméktípus, vagy kategória
• A termékre mutató hivatkozás
• Rendelkezésre állás: Raktáron van-e a termék
• Ár
• Kedvezményes ár
A Google Shopping hirdetésekhez nem kell szöveget fogalmazni külön, mer a Google a fent említett táblázat alapján összeállítja helyetted.
A Google Merchant Center táblázatának karbantartása
Ha nincs megfelelően kitöltve a termékadat táblázatod, akkor nem jó ötlet belevágni a Shopping kampány készítésébe. A termékeid adatai folyamatosan változhatnak, mint pl. kedvezményes ár, készlet, így ezeket frissítened kell. Ha a megadott adatok nem passzolnak a weboldaladon szereplő adatokkal, akkor a Google nem fogja megjeleníteni a Shopping hirdetésed.
Tehát a táblázat karbantartására mindenképpen érdemes nagy figyelmet fordítani. Íme néhány dolog amire ügyelj:
Shopping kampány készítési tippek
Ha kész a táblázatod, és a Google Ads fiókod összekötötted a Google Merchant Centerrel, akkor a nagyján már túl vagy.
A Google Shopping kampányokat a Google Ads rendszerében kell megcsinálnod, és szerencsére ez egy egyszerű feladat. Csak az országot és a táblázatot kell hozzáadni, amiben már az adatok is készen állnak.
Ha a kampány elkészült akkor utána következik a hirdetéscsoportok kezelése. A Google Shopping kampányok esetében a hirdetéscsoportok csak a rendszerezés céljára szolgálnak.
Az ajánlattétel
Ha megcsináltad a hirdetéscsoportjaidat, akkor át kell térned a termékhirdetésekre való ajánlattételekre. Ne feledd, a hirdetések a táblázatod adatai alapján készülnek el, tehát hirdetési szöveget nem kell kitalálnod hozzájuk.
A Shopping kampányok attól különböznek a keresőkampányoktól, hogy nem használnak kulcsszavakat. Itt konkrétan termékszinten teszel ajánlatot. Licitálhatsz külön termékekre vagy egységes ajánlatot is tehetsz egy termékcsoport összes termékére.
Ajánlattételi tippek
A remarketing lehetővé teszi, hogy hirdetéseket jelenítsen meg olyan embereknek, akik korábban már meglátogatták webhelyét.
Másodpercenként 2,3 millió keresést hajtanak végre a Google-on, és a keresési eredményoldalak többsége Google hirdetéseket tartalmaz.
A Google shopping hirdetés egy termék listázó hirdetés, mely során a terméket az árával és fényképével együtt mutatja be.