Admin/Feltöltés ideje: 2019-12-18 14:34:18
Mi az a Google Shopping hirdetés?
A Google shopping hirdetés egy termék listázó hirdetés, mely során a terméket az árával és fényképével együtt mutatja be. Hozzáadhatsz promóciós árakat, véleményeket és még sok mindent, hogy növeld a konverziókat.
A Google Shopping hirdetések a természetes és a fizetett találatok előtt jelennek meg. Tehát ezzel találkozol először a találatok között.
A Google Shopping a külföldi nagy piacokon már 2012 óta működik. A Shopping hirdetések másfajta hirdetések, mint az eddig megszokottak. A kezdők számára írom, hogy a Google Display és keresési hirdetésekkel szemben, a Shopping hirdetéseknél nincs kulcsszó licitálás. De ez nem azt jelenti, hogy egyáltalán nem történik licitálás. Az ajánlatokat egy termékkategóriára kell beállítani. Minden hirdetés egyedi termékcsatornán alapul, amelyeket a Google Kereskedői Központban tárolnak.
Kezdetben ez elég is volt. De ez 2017 és 2018 között megváltozott, amikor is a Google Shopping hirdetések versenyszintje egyértelművé vált. A hirdetési kiadások 17,85%-al emelkedtek, az átlagos kattintásonkénti költség pedig 6,67%-al növekedett. Így vált a Google Shopping Ads az egyik legdurvább csatatérré a marketing világában.
Már Magyarországon is elérhető a Google Shopping! Mire számíthatsz?
A Google Shopping óriási lehetőségeket hordoz magában. Növelheted eladásaidat a hatékonyságának köszönhetően. A Google Shopping hirdetésekben össze lehet hasonlítani az ajánlatokat, és minél nagyobb és ismertebb egy márka, annál nagyobb valószínűséggel fogják azt választani. Ezért fontos, hogy jó stratégiával kezdjünk neki a Google Shopping hirdetéseknek.
A kisebb vállalkozások számára sem reménytelen a helyzet. Réspiacokon igazán sikerek tudnak lenni, ahol nincsenek nagy konkurensek. Itt erős márkát építhetnek ki.
Ha eddig kulcsszó alapján kezelted kampányaidat, akkor a Google Shopping és a Google Merchant Center újdonság lesz számodra.
Mi is az a Google Merchant Center?
A Google Merchant Center egy olyan rendszer, ahol azokat a táblázatokat találhatod meg, melyek az eladásra szánt termékeid adatait tartalmazzák. A táblázatok külön formátumot használnak, hogy a Google értelmezni tudja a tartalmakat. A táblázat oszlopai különböző tulajdonságokat tartalmazhatnak:
• ID: A termék azonosítására használt egyéni kód
• Megnevezés: A termék neve – ezt látja majd a felhasználó, amikor megjelenik neki a hirdetés
• Leírás: Leírás a termékről, amit csak akkor lát a felhasználó, ha rákattint a hirdetésre
• Termékkategória: Google által biztosított kategórialistából lehet kiválasztani
• Terméktípus: Egyénileg megadható terméktípus, vagy kategória
• A termékre mutató hivatkozás
• Rendelkezésre állás: Raktáron van-e a termék
• Ár
• Kedvezményes ár
A Google Shopping hirdetésekhez nem kell szöveget fogalmazni külön, mer a Google a fent említett táblázat alapján összeállítja helyetted.
A Google Merchant Center táblázatának karbantartása
Ha nincs megfelelően kitöltve a termékadat táblázatod, akkor nem jó ötlet belevágni a Shopping kampány készítésébe. A termékeid adatai folyamatosan változhatnak, mint pl. kedvezményes ár, készlet, így ezeket frissítened kell. Ha a megadott adatok nem passzolnak a weboldaladon szereplő adatokkal, akkor a Google nem fogja megjeleníteni a Shopping hirdetésed.
Tehát a táblázat karbantartására mindenképpen érdemes nagy figyelmet fordítani. Íme néhány dolog amire ügyelj:
Shopping kampány készítési tippek
Ha kész a táblázatod, és a Google Ads fiókod összekötötted a Google Merchant Centerrel, akkor a nagyján már túl vagy.
A Google Shopping kampányokat a Google Ads rendszerében kell megcsinálnod, és szerencsére ez egy egyszerű feladat. Csak az országot és a táblázatot kell hozzáadni, amiben már az adatok is készen állnak.
Ha a kampány elkészült akkor utána következik a hirdetéscsoportok kezelése. A Google Shopping kampányok esetében a hirdetéscsoportok csak a rendszerezés céljára szolgálnak.
Az ajánlattétel
Ha megcsináltad a hirdetéscsoportjaidat, akkor át kell térned a termékhirdetésekre való ajánlattételekre. Ne feledd, a hirdetések a táblázatod adatai alapján készülnek el, tehát hirdetési szöveget nem kell kitalálnod hozzájuk.
A Shopping kampányok attól különböznek a keresőkampányoktól, hogy nem használnak kulcsszavakat. Itt konkrétan termékszinten teszel ajánlatot. Licitálhatsz külön termékekre vagy egységes ajánlatot is tehetsz egy termékcsoport összes termékére.
Ajánlattételi tippek
Most egy kicsit arról fogunk beszélni Mi történik akkor hogyha a hirdetéseinket a konkurencia lekattintja? Valóban létezik-e ez, vagy valaki kitalálta?
A remarketing lehetővé teszi, hogy hirdetéseket jelenítsen meg olyan embereknek, akik korábban már meglátogatták webhelyét.
Másodpercenként 2,3 millió keresést hajtanak végre a Google-on, és a keresési eredményoldalak többsége Google hirdetéseket tartalmaz.