Admin/Feltöltés ideje: 2019-07-15 10:36:27
Sokan kérdezik, mennyibe kerül az Adwords fiókkezelés? Mennyibe kerül egy Adwords kampánykezelés és mennyibe kerül valójában a reklámozás az Adwords-on keresztül. Több oldalról kell megközelíteni a választ.
Egyszer van egy költségünk amit magának a Google-nek fizetünk a kattintások után. Ez azt jelenti, hogy ha rákattintanak a hirdetésre az emberek, vásárlók, érdeklődők, akkor úgynevezett kattintásonkénti költséget nekünk kell megfizetni. Ez jelenti az egyik részét magának az Adwords fiókkezelés költségének, a másik része maga a kampánykezelési díj amit az ügynökségek részére kell fizetni, azért hogy havonta kezeljék, kövessék, optimalizálják, után kövessék kampányait költséghatékony beállításokkal. Az Adwords fiók hirdetési költsége ennek a kettőnek az összege, az ami a végén a teljes reklámozási díjat jelenti.
Menjünk bele egy kicsit részletekbe, mit jelenthet ez. Szolgáltatásunkként, kampányonként, termékenként teljesen eltérő cpc-vel találkozhatunk, így nehéz megjósolni azt, hogy valójában mennyibe kerül egy hirdetés havonta. Azt szoktuk tanácsolni hogy kis költségvetéssel rendelkező, kezdő vállalkozásoknál már napi 1000 Ft-ból is el lehet indulni, de amennyiben az érkezési oldal minőségéből adódóan magas költés jelentkezik akár 200 Ft-os cpc is előfordulhat az első oldalon való megjelenésért. Ekkor bizony akár 5-6 kattintás alatt is elmegy 1000 forint, így nem mindegy az, hogy ki kattint rá a hirdetésünkre, és, hogy akik rákattintanak relevánsak-e és mennyire a mi közönségünk.
Az Adwords fiókkezelés könnyűnek tűnik, és valójában az, mert egy hirdetést megírni nem nehéz, de a mögötte levő beállítások azok, melyek a végén eljuttatnak minket a konverzióhoz, az értékes cselekményhez, melyet el szeretnénk érni.
De még mindig nem válaszoltam arra a kérdésre hogy mennyibe kerül az Adwords. Hogy mennyibe kerül egy jó Google reklám havonta, arra azt kell, hogy mondjam, hogyha egy induló költséget számolunk havi 30000 Ft-al, illetve egy kampánykezelés díjjal, akkor nagyjából 50-60 ezer forintra tehető az az összeg havonta, amit ki kell fizetnie egy vállalkozónak. Kevesebb költésnél nagyon alacsony kattintási számok vannak és nem jelentkezik jelentős eredmény.
Mennyibe kerül az Adwords fiókkezelés, kampánykezelés, hirdetéskezelés, hogyan tudjuk a leghatékonyabb költség beállításokkal elérni, hogy a legtöbb kattintással a legtöbb releváns közönséghez jussunk el?
Úgy, hogy aki rákattint a hirdetésekre, tényleg egy kompetens érdeklődő legyen ne pedig csak egy fals kattintást kapjon hirdetésünk. Itt nagyon fontos a finomhangolás; a profi kampány kezelés ára az a sebészi pontossággal beállított fiók kezelésben és kampánykezelésben rejlik, melynél a legfontosabb egy jó cél.
Mit szeretnénk elérni? Nagy forgalmat a felületünkön vagy értékesíteni, szolgáltatást nyújtani, vagy egyéb, olyan jellegű dolgokat, melyekhez inkább nagyobb webhely forgalom szükséges?
A cél lehet akár termékértékesítés, kapcsolati űrlap, ajánlatkérő űrlap kitöltés vagy telefonhívás is. Ha ezek a célok megvannak, akkor konverziós kódokat kell készíteni melyeket később a kódban el kell helyezni. Ezek javascript kódok melyek akkor futnak le, ha teljesül a konverzió.
Megvan a cél és megvan a mérés jöhet az építkezés, a kampány elkészítése lépésről lépésre, pontról pontra.
Hogyan épül fel, és milyen alapkövei vannak egy jó Adwords fiókkezelésnek?
Pontos aprólékos, precíz munka az alapja, és fontos, hogy tényleg azt csináljuk, ami a legfontosabb az ügyfélnek, azt, amitől a legtöbb bevétele lesz. Egy elégedett ügyfél nem csak egy ügyfél, de mindig tudja, hogy jó kezekben van, tehát a jól felépített Adwords fiókkezelés alapjainak beállítása rendkívül fontos.
Itt jönnek már az első helyen a kulcsszavak, melyek nagyban meghatározzák hogy mikor jelenik meg a hirdetésünk, vajon jó az a kulcsszó, ami általános? Azt szokták javasolni, hogy minél általánosabb szavakra hirdessünk. Kattintás kell, vagy konverzió? Látogató, vagy bevétel? Ezeket a kérdéseket, ha megválaszoljuk, akkor pontosan fogjuk tudni, hogy milyen kulcsszó kell, hogy a kulcsszó általános egyezés, kifejezés egyezés, vagy pontos egyezés változata a legjobb, és még ez sem biztosíték arra, hogy pont azt az embert fogjuk elérni, mert számtalan olyan kulcsszó létezik amelyre előre nem tudunk gondolni, ezért elengedhetetlen a kizáró kulcsszavak használata. Folyamatosan ki kell zárni azokat a kulcsszavakat, melyek nem releváns látogatókat hoznak számunkra (utánkövetés!).
Következő fontos pont a hirdetéskészítés. Hogyan készül a jó hirdetést?
Többféle lehetőség van rá, dinamikussá is lehet tenni, így az a szöveg jelenik meg, ami az érdeklődő számára a legközelebb áll. Egyébként ezek a legkedveltebbek, hiszen bizalmat keltenek, és azt mutatják a látogatók számára, amit látni szeretne.
Nagyon fontos, hogy hogyan épül fel a hirdetés, milyen landoló oldalra van irányítva, mivel ha a landoló oldal egy általános oldal, és nem a konkrétan keresett információkat tartalmazza, akkor abban a pillanatban kilépnek az oldalról az érdeklődők, és nem érjük el a célunkat. Konkrétan kell megfogalmaznunk a célt; melyik oldalra hirdetünk, és, hogy ez az oldal vajon megfelelő-e a hirdetésnek, mennyire releváns hirdetés szempontjából, milyen minőségű, kulcsszó szerkezetű.
A landoló oldalon kulcsszó analitikát kell végezni, mely az Adwords fiókkezelés során elengedhetetlen. Ilyenkor elemezzük az oldalt, hogy megfelelő minőségű-e. A hirdetés költsége és cpc díja nagyban függ a hirdetés minőségétől. A minőségi mutatót a cél oldal hirdetés relevanciája, és az átkattintási arány együttesen határozza meg. A minőségi mutató 10-es skálán akár 1/10, de 10/10 is lehet. Egy 10/10-es minőségi mutatóval már szépen lehet dolgozni, lehet irányítani az érdeklődőket a konverzió felé, egy relatív alacsonyabb költségű, hatékonyabb kampány során. Ellenkező esetben dolgozni kell rajta, hogy mind a landing oldal, mind pedig a hirdetés minősége megfelelő legyen. Hasznosak a frissen fejlesztett Beta verziók, ahol már igyekeznek ezt a fajta hirdetési dinamikát is felépíteni robotok segítségével, melynek során az élvezetét is emelik ezeknek a hirdetések.
Ami még nagyon fontos hirdetéseknél, hogy milyen a célod sebessége. Amennyiben lassú az oldal, akkor bizony hiába megy a hirdetésed egy szép, megfelelően kialakított oldalra, nem éri el a célt, tehát magas visszafordulási arány várható, és nem ér el konverziót. Az Adwords fiókkezelés során, tehát mikor feltesszük a kérdést, hogy mennyibe kerül egy Adwords fiókkezelés, akkor konkrét választ a következők ismeretében tehetünk: weboldal analitikája, kulcsszó készlete, minősége, gyorsasága, kezelhetősége, ergonómiája, szolgáltatás fajtája. Ezek mind együttesen határozzák meg azt, hogy még egy jól felépített weboldal esetében is lépésről-lépésre precíz pontossággal szépen ki lehessen alakítani a legeredményesebb kampányt.
Sok konverziót kívánok!
Most egy kicsit arról fogunk beszélni Mi történik akkor hogyha a hirdetéseinket a konkurencia lekattintja? Valóban létezik-e ez, vagy valaki kitalálta?
A remarketing lehetővé teszi, hogy hirdetéseket jelenítsen meg olyan embereknek, akik korábban már meglátogatták webhelyét.
Másodpercenként 2,3 millió keresést hajtanak végre a Google-on, és a keresési eredményoldalak többsége Google hirdetéseket tartalmaz.